LAG Vejen-Billund har ekstra midler til sidste ansøgningsrunde i år

LAG Vejen-Billund har nu ca. 1,2 mio. kr. til rådighed her til sidste ansøgningsrunde i år. Ansøgningsfristen er forlænget til 23. september

LAG Vejen-Billund har tidligere udmeldt at der var ca. 0,5 mio. kr. til rådighed til ansøgningsrunden den 16. september 2019

– men vi har lige modtaget en annullering af et projekt til over 0,6 mio. kr., så vi er i den situation at vi har næsten 1,2 mio. kr. til rådighed til bæredygtige projekter i forbindelse med sidste ansøgningsfrist”, fortæller koordinator Merethe Juul.

For at give flere mulighed for at byde ind og få pengene ud at arbejde udvides fristen til ansøgere til at indsende deres ansøgning om tilskud.

Fristen bliver forlænget til mandag den 23. september 2019, klokken 23.59.

Og hvad kan der søges tilskud via LAG Vejen-Billund ? Du har mulighed for at søge tilskud til projekter, som bidrager til at skabe vækst for erhverv og turisme samt gode rammer i landdistrikterne ved at:

-          Fastholde og etablere arbejdspladser igennem etablering og videreudvikling af mikrovirksomheder.

-          Styrke samarbejdet mellem erhvervs- og turismeaktører igennem nationale og internationale samarbejdsprojekter.

-          Skabe attraktive faciliteter og igangsætte aktiviteter i landdistrikterne til glæde for borgere og turister.

Formand Børge Jensen tilføjer: ”Vi opfordrer alle, som er i gang med spændende bæredygtige projekter, som har et budget på min. 100.000 kr. (125.000 kr. for fødevareprojekter) at komme ud af busken og søge tilskud til deres projekt. Og skulle vi modtage for mange ansøgninger til denne sidste runde – så kommer de med i betragtning til første runde i 2020.”

LAG Vejen-Billunds bestyrelse anbefaler at interesserede ansøgere kontakter koordinator Merethe Juul på tlf. 20285668, mjt@landdistriktshuset.dk for vejledning og bistand i ansøgningsprocessen.

-          Ansøgningsskemaet findes på denne hjemmeside https://promis.erst.dk/

-          Vejledning og yderligere oplysninger findes også på hjemmesiden www.livogland.dk

-          LAG Vejen-Billunds fulde udviklingsstrategi findes i dette link

Oplysninger kan også findes på vores facebookside https://www.facebook.com/lagvejenbillund/.