Ung ferie med fuld fart

Ungdomsskolen lover oplevelsesgaranti sommeren igennem med mange gode tilbud.

Street art, shelter og strandtur. Bagedag, boksning og bueskydning. Tilbuddene er mange, når Billund Ungdomsskole sommeren igennem byder både indenfor og udenfor til Summer4U.

Aktivitetsprogrammet er netop sendt på gaden, og er man mellem 12 og 18 år, bliver der ingen grund til at sommerkede sig. Fra uge 26 til og med uge 32 venter der tilbud flere gange ugentlig, og programmet er spækket med oplevelser for enhver smag.

Ferie på farten

Allerede i uge 26 kan de unge vælge at deltage i både foldboldgolf, computerklub, kreadag, bueskydning og LAN-party. Der lægges med andre ord stærkt ud, og når Ungdomsskolen tilbyder så stort et udvalg af forskellige sommerferieaktiviteter, er det ikke uden bagtanke.

Teamleder for Ungdomsskolen, Agnes Østergaard, fortæller om det nye sommerinitiativ.

"Vi glæder os rigtig meget til at tilbyde nogle spændende og indholdsrige aktiviteter. Hermed får alle unge en mulighed for at tilbringe sommeren i festligt selskab og med meningsfyldte oplevelser, " siger Agnes Østergaard og fortsætter.
"Vi har blandt andet arrangereret flere ture ud i sommerlandet, og nu håber vi bare på god tilslutning og godt vejr, " siger hun.

Hjul om sommeren

Rykker det i speeder-foden, er der også mulighed opleve duften af benzin og brændt gummi. I Vorbasse køres der markræs flere gange i sommerperioden, og der er gokart-kørsel på rigtig bane i Grindsted. Er man mere i det kreative hjørne, er der tøjdesign i Billund og sten-dekoration i Grindsted. Desuden bliver der slået store brød op ved bagedage i både Vorbasse og Billund. Ungdoms- og

Kulturskoleleder Per Weile Bak lægger stor vægt på, at de mange aktiviteter er for alle kommunens unge.

"Nogle har måske brug for at få fyldt ”hullerne” mellem ferieturene med familien, mens andre kan have flere uger, hvor der gerne må ske noget med andre unge, " siger han og fortsætter.
"Alle kan deltage, så meget de vil, og ved de arrangementer, hvor der er brugerbetaling, er den meget lav. Dermed skulle tilgængeligheden være sikret, og nu glæder vi os bare til at komme i gang, " siger Per Weile Bak med et forventningsfuldt smil.

Hvad enten man har fået lyst til Zumba eller sorte fingre, er det nemt finde det samlede program og tilmelde sig. Summer4U har sin egen Facebookside, som man også kan finde via ungdomsskolens hjemmeside på www.ungbillund.dk.

En sommer i selskab med Billund ungdomsskole vil uden tvivl give rigeligt at fortælle om, når ferien er forbi, og skolen kalder igen.

Se det fulde sommerprogram her