Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Ny selvbetjening til affaldshåndtering i Billund Kommune

Nu står ferien for døren og det kan for nogle give anledning til at tynde godt ud i sagerne derhjemme. Billund Kommune har en ny selvbetjeningsløsning parat, der gør dagrenovationen lettere for dig.

Haveaffald og gamle havemøbler skal måske skaffes af vejen, så haven kan blive indbydende til de forhåbentlig kommende sommerdage. På billund.dk kan borgere og virksomheder i Billund Kommune nu selv betjene sig digitalt.

Nem selvbetjening

Som borger kan du let give besked, hvis dit affald ikke er blevet afhentet efter planen, hvis din beholder er defekt eller der er et andet problem. Du kan udskrive en kalender med tømningstider for hele året eller ændre tømningsfrekvens af genbrugsbeholderen samt tilmelde dig sms-ordningen og modtage besked om tømning af din genbrugsbeholder én eller flere dage før tømning – du vælger selv! Det er hurtigt og effektivt at bruge de nye muligheder på hjemmesiden, hvor bestilling, ændring eller fejlmelding automatisk kommunikeres mellem kommune, borgere og renovatører. Det nye system registrer alle henvendelser automatisk og giver Affaldsteamet mulighed for hurtigt at svare via mail eller SMS. Systemet beregner reguleringer og opkrævning af det årlige renovationsbidrag og sikrer en enklere administration.

Kom godt i gang

Billund Kommune opfordrer alle til at anvende selvbetjeningsløsningen. Fordelene er mange og det er nemt at finde ud af.

Klik rundt mellem selvbetjeningsløsningerne her:

Selvbetjeningsløsninger vedrørende affald og genbrug

 

Kontakt for mere information:


Søren Andersen,
Miljøsagsbehandler, Affaldskonsulent
Virksomhed og Affald
Direkte tlf. +45 79 72 70 87