Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Lav afdragsordning til kommunen over nettet

Som led i digitaliseringen af betalingsområdet i Billund Kommune kan borgere og virksomheder fra januar 2017 let benyttet 'Mit betalingsoverblik' her på hjemmesiden til at lave en afdragsordning på alle slags regninger fra kommunen, tilmelde betalinger til PBS samt i øvrigt se om de skylder noget til kommunen.

Billund Kommune har netop lanceret en helt ny mulighed for at få en afdragsordning via 'Mit Betalingsoverblik'.

Det skal være lettere at være betalende borger eller virksomhed til kommunen. Det er både en fordel for den enkelte borger såvel som for kommunen. Borgerne kan betjene sig selv, på det tidspunkt de ønsker, for at få oplyst restsaldo, oprette afdragsordning eller blot betale den næste ejendomsskat, fortæller Johnny Pedersen, økonomikonsulent i Økonomiafdelingen i Billund Kommune.

Der er mulighed for at benytte både VisaDankort og MobilePay som betalingsmiddel, og borgerne har også mulighed for at se en samlet oversigt over eventuelle økonomiske mellemværender mellem dem og kommunen.

Vi vil meget gerne tale i telefon med borgerne i kommunen, men kan vi hjælpe til en bedre selvbetjening, der kan klares automatisk online, så gør vi meget gerne det. Borgerne slipper for at bruge tid på det, mens de måske er på arbejde, og kan i stedet sidde med det i fred og ro hjemme. Vi håber og forventer også, at den nemmere tilgang til afdragsordninger kan være med til, at flere borgere får lavet betalingsordninger, forklarer Johnny Pedersen, der understreger, at der selvfølgelig fortsat vil være mulighed for at ringe og tale med kommunen som altid.

Lav digitale betalingsaftaler via 'Mit Betalingsoverblik'