Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Nu også politibetjening på rådhuset i Grindsted

Fra starten af 2018 vil Sydøstjyllands Politi have en udkørende uniformeret patrulje fra Rådhuset i Grindsted og et kontor samme sted, hvorfra der vil være borgerbetjening.

Fra starten af 2018 vil Sydøstjyllands Politi have en udkørende uniformeret patrulje fra Rådhuset i Grindsted  og et kontor samme sted, hvorfra der vil være borgerbetjening, ligesom noget af sagsbehandlingen for Grindsted området vil ske herfra. Åbningstiderne for borgerbetjeningen vil være torsdage mellem klokken 14.00 og 17.00

 Økonomiudvalget i Billund Kommune skal tirsdag tage stilling til en lejeaftale og derefter sker der en mindre ombygning i forhold til at etablere lokaler til Politiet på Rådhuset i Grindsted. 

 Borgmester Ib Kristensen er meget begejstret for denne ny mulighed for politibetjening af borgerne.

 

- Jeg ser det som en stor gevinst for Grindsted og omegnsbyerne at der placeres et kontor til politibetjening på Rådhuset i Grindsted. Tilstedeværelse af betjente giver tryghed til borgerne, til handelslivet, i forhold til vores store Campusområde og naturligvis også på Rådhuset, siger Borgmester Ib Kristensen.

 Det er Patruljecenter Midt i Sydøstjyllands Politi, der placerer patruljen og det praktiske kontor i Grindsted. Borgerne vil imidlertid stadigt blive serviceret med politiydelser som hidtil og vil møde deres politi på 112 alarmcentralen, servicecentret på 114, og møde patruljer styret af vagtcentralen, der dækker hele Sydøstjyllands Politikreds med videre.  Den del af sagsbehandlingen, der ikke hensigtsmæssigt kan behandles på kontoret i Grindsted vil ske i enten Efterforskningscenter Midt eller på andre lokaliteter i Patruljecenter Midt.

 

Yderlige oplysninger hos:

 

Billund Kommune, Borgmester Ib Kristensen på telefon 4054 8090

Sydøstjyllands Politi, Kommunikationschef Ulla Kaspersen på telefon 7258 3245