Strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel
Børne- og kulturudvalget godkendte den 5. december 2017 strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel i Billund Kommune.
Strategien for inkluderende læringsmiljøer er en udmøntning af:
Ambitionen er, at der er plads til alle i vores læringsmiljøer, forudsat at det samtidig indebærer, at der er kvalitet i arbejdet – også kaldet kvalitativ inklusion.
Strategien bygger på anbefalinger fra SFI (Det Nationale Forskningscenter for Velfærd), regeringens nedsatte ekspertgruppe i forbindelse med ”Sammen om Danmark”, forskning på området og Billund Kommunes egne erfaringer.
Følgende fire temaer er indeholdt i strategien:
- Kompetenceudvikling og læringsfællesskaber
- Samarbejde om barnets læring og udvikling
- Rettidig indsats
- Pædagogisk praksis
Læs Billund Kommunes strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel her (pdf)
Læs Billund Kommunens skolepolitik her