Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel

Børne- og kulturudvalget godkendte den 5. december 2017 strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel i Billund Kommune.

Strategien for inkluderende læringsmiljøer er en udmøntning af:

Ambitionen er, at der er plads til alle i vores læringsmiljøer, forudsat at det samtidig indebærer, at der er kvalitet i arbejdet – også kaldet kvalitativ inklusion.

Strategien bygger på anbefalinger fra SFI (Det Nationale Forskningscenter for Velfærd), regeringens nedsatte ekspertgruppe i forbindelse med ”Sammen om Danmark”, forskning på området og Billund Kommunes egne erfaringer.

Følgende fire temaer er indeholdt i strategien:

  1. Kompetenceudvikling og læringsfællesskaber
  2. Samarbejde om barnets læring og udvikling
  3. Rettidig indsats
  4. Pædagogisk praksis

Læs Billund Kommunes strategi for inkluderende læringsmiljøer i folkeskolens almendel her (pdf) 

Læs Billund Kommunens skolepolitik her