Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Besvarelse af email

Hvordan svarer Billund Kommune på emails?

Billund Kommune har ikke en fast formuleret politik, der fortæller hvordan og inden for hvilke frister mail skal besvares. Kommunens praksis er baseret på de enkelte afdelingers og sagsbehandleres udmøntning af "god forvaltningsskik". Besvarelse af mails behandles på samme måde som besvarelse af alle andre henvendelser til kommunen.

God forvaltningsskik

"God forvaltningsskik" tilsiger, at Billund Kommune så hurtigt som muligt, men inden for 10 arbejdsdage, vil besvare mails. Besvarelsen kan enten være i form af et færdigt svar eller i form af en bekræftelse på modtagelse af mailen, og en angivelse af et forventet tidspunkt for hvornår et endeligt svar kan foreligge, samt en begrundelse, hvorfor et endeligt svar ikke kan foreligge.

Afdelingspraksis

Kommunens praksis udelukker ikke, at der kan være afdelinger eller institutioner, der har en direkte formuleret praksis eller politik for besvarelse af mails.

Ovenstående praksis for besvarelse af mails må ikke forveksles med frister for sagsbehandlingen, og de regler der måtte være gældende for denne.